Perinnelaivayhdistys IHANA ry

Yhdistyksen jäset sekä talkoolaiset ovat perinteistä laivanrakennustapaa noudattaen rakentaneet kaljaasi Ihanan Luvian Laitakarissa. Rakentaminen aloitettiin keväällä 2006, laiva laskettiin veteen kesällä 2010 ja neitsytpurjehdus tehtiin 1.6. 2011.

Yleisö sai seurata laivan rakentamista telakkahallissa yleisöparvelta. Telakka oli auki yleisölle aina kun laivanrakentajat olivat paikalla.

Laivan rakentaminen ja siihen liittyvä matkailun kehittäminen toteutettiin EU-hankkeiden, alueen kuntien, yksityisten rahoittajien, suuren yleisön ja jäsenten yhteistyönä.

Yhdistys järjestää edelleen vuosittain meriperinteeseen liittyviä esitelmätilaisuuksia, purjelaivaristeilyjä, merellisiä juhlia, myyjäisiä ja nuorisotoimintaa.

Perinnelaivayhdistys Ihana ry:llä on lähes 600 jäsentä.

Yhteystiedot​​​​​​​

Perinnelaivayhdistys Ihana ry:n jäsen

Jokainen jäsen on yhdistyksellemme tärkeä, seuraathan postiasi ja sähköpostiasi ja autat Ihanaa maksamalla jäsenlaskusi. Myös uudet jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita. Lisätietoa jäseneksi liittymisestä löydät täältä>

Hyvää purjehduskautta - lähde purjehdukselle ja tuo ystäväsikin Ihanaan tunnelmaan!

Perinnelaivayhdistys Ihana ry:n syyskokous ke 22.11.2023

Perinnelaivayhdistys Ihana ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään ke 22.11.2023 klo 18.00 Tasalan kahviossa, Luvialla. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokoukseen voi osallistua myös Teams-yhteydellä. Etänä osallistuessa ilmoitus sihteeri@ihana.fi

Ihanan hallitus>>

Kaljaasi Ihana Oy

Perinnelaivayhdistyksen kokonaan omistama Kaljaasi Ihana Oy vastaa Ihana purjehdusten myynnistä ja tuotemyynnistä.

Koe leppoisa Selkämeren tuulahdus